Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Ψάχνοντας την ελευθερία που υπόσχεται ο Καπιταλισμός

Εκεί που τελείωσα τη προπόνηση σήμερα στο γήπεδο της Κομοτηνής έπιασα συζήτηση με ένα Ντόπιο μεσήλικα για πολιτικά θέματα , δεξιός αυτός , αριστερός εγώ διαφωνήσαμε πάντα σε ήπιο τόνο για το τρόπο που θα ξεπεράσει η Ελλάδα και η Κύπρος την οικονομική κρίση παραθέτοντας ο καθένας τις απόψεις του..στη συνέχεια και ενώ η συζήτηση προχωρούσε εκ τρέποντας τη συζήτηση και σε άλλα θέματα όπως το τρέξιμο και οι σπουδές , είχαμε την εξής συζήτηση:
- Νομική σπουδάζεις εε..στοχεύεις να ακολουθήσεις το επάγγελμα του δικηγόρου ;
-Ναι , έτσι λέω..
- Γονείς δικηγόρους , συγγενείς , οικογενειακούς φίλους έχεις για να σε βάλουν κάπου να δουλέψεις;
-Όχι ..
-Κανένα φίλο ο πατέρας σου για να σου βρει καμιά δουλεία στο δημόσιο ή σε καμιά εταιρία τουλάχιστον ως νομικός ;;
-Μπααα, καμία σχέση..
- Ε , τι θα κάνεις τότε..;
-Έρχεσαι στα λόγια μου λοιπόν  , δεν με ρώτησες αν μου αρέσει η Νομική ,αν είμαι καλός και μέχρι που θέλω να φτάσω , αλλά με ρώτησες κατά πόσο μπορεί να με 'κανονίσει'' κάποιος τρίτος στο να πάρω μια θέση εργασίας ,χωρίς να κάνεις καν αναφορά στο αν έχω ή όχι τα προσόντα . Πριν λίγο μου έλεγες για την ελευθερία που σου προσφέρει το καπιταλιστικό σύστημα  σε όλους τους τομείς και πως σε αυτό το σύστημα πετυχαίνει κάποιος κάτι ανάλογα με την αξία του .
 Ποια αξία του ;; πριν λίγο μου ανέφερες εμμέσως πλην σαφώς ότι για να πετύχω πρέπει να με σπρώξει κάποιος  άσχετα με τη δική μου αξία,  που βλέπεις την ελευθερία σε  αυτό;  Είμαι όντως ελεύθερος να κάνω ότι θέλω με την επαγγελματική μου σταδιοδρομία; Πως είμαι;  Όταν το σύστημα από μόνο του μου περιορίζει την ελευθερία  αφού δε μπορεί να με απορροφήσει λόγο του τρόπου λειτουργίας του.



Βλέπεις φίλε εσύ την ίδια στιγμή που θεωρείς ότι ο κομμουνισμός ως αταξικό σύστημα σου περιορίζει την ελευθερία να αναπτυχθείς οικονομικά όσο μπορείς  για να προσδώσει δικαιοσύνη ,   θεωρείς  οικονομική ελευθερία αυτό που ζούμε σήμερα  την οποία εγώ ονομάζω εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο ή άγριο Καπιταλισμό . 
 Ελεύθερο οικονομικό σύστημα το ονομάζει μόνο  αυτός ο οποίος εκμεταλλεύεται άλλους  , για τους άλλους είναι  ''Αστική καταπίεση'' . 

 -Έχουμε Δημοκρατία όμως, η πλειοψηφία εκλέγει την κυβέρνηση , ο κόσμος μπορεί να αλλάξει τη κατάσταση εν μέσο εκλογών αν θέλει....

- Η δημοκρατία σαν λέξη σαν ετυμηγορία βασίζεται πάνω στη λαϊκή κυριαρχία , αφού η πλειοψηφία αποφασίζει , εκλέγει και ενεργεί γιατί υπάρχουνε τόσοι φτωχοί , γιατί όσο πολλαπλασιάζονται οι φτωχοί οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι; Δεν έχουμε δικτατορία , χούντα , φασισμό αλλά ούτε λαϊκή  δημοκρατία. Μπορεί εγώ να μη βίωσα κάτι από τα προηγούμενα αλλά ακόμη δε νιώθω ελεύθερος .
 Όσον αφορά αυτό που είχες πει για τις εκλογές , όπως είπε και μια σοφή κάποτε:

 ''Αν οι εκλογές είχαν όντως αποτέλεσμα θα τις έκαναν παράνομες''

                                                    
                                                                                                                              Μάριος Αποστολίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου